Ki jogosult álláskeresési járadékra?
Az a személy, aki:
- álláskereső, és
- az álláskeresővé válását megelőző három éven belül legalább 360 nap jogosultsági idővel rendelkezik és
- kereső tevékenységet nem folytat, tehát munkaviszonyban (egyszerűsített foglalkoztatásnak minősülő jogviszony és a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszony) kivételével nem áll és
- vállalkozói tevékenységet sem folytat és
- munkát akar vállalni, de önálló álláskeresése nem vezetett eredményre és
- számára az illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztálya sem tud megfelelő munkahelyet felajánlani.
Meddig és mennyi támogatás jár?
Az álláskeresési járadék folyósításának időtartama minimum 36, de legfeljebb 90 nap. Az álláskeresési járadék összege attól függ, hogy az igénylő hány napig dolgozott az igénylést megelőzően. Ezt a munka elvesztését megelőző négy teljes naptári negyedévben befizetett munkaerőpiaci járulékalap havi átlaga alapján számolják ki.
A járadék összege a folyósítás teljes időtartama alatt a járadékalap 60 százaléka, amely azonban nem lehet magasabb a jogosultság kezdő napján hatályos kötelező legkisebb munkabér napi összegénél. Ha a járadék számításánál figyelembe vett összeg nem éri el minimálbért, akkor a járadék számításának alapja a fentiek szerint számított összeg 60%-a.
Milyen dokumentumokra lesz szüksége?
Az ügyintézéshez az alábbi dokumentumok jó, ha kéznél vannak.
Elképzelhető, hogy beszkennelve kell őket továbbítani, ha nincs a közelben erre alkalmas eszköz, akkor mobillal lefényképezve, vagy szkenner alkalmazásokat használva is el lehet küldeni.
-Érvényes személyazonosító igazolvány (útlevél, jogosítvány)
-Lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya)
-TAJ kártya
– Adóigazolvány
– Iskolai, illetve szakképzettséget igazoló okirat/ok
A szakképzettséget igazoló iratok jól jöhetnek az álláskeresésnél is. A 3 hónap nem hosszú idő, érdemes azonnal lépni.