A modern önéletrajz az érdeklődési körre és a tapasztalatra fókuszál, nem a titulusokra és a cégeknél eltöltött évekre. A technológiai tudásnál pedig lesznek fontosabb készségek – hangzott el a Brain Bar online konferenciáján. Kiderült, hogy a nemi esélyegyenlőségen nem segített a járványhelyzet és kaptak tippeket a résztvevők az énmárka építéséhez is.
“A fiatalok az új technológiába beleszületnek, más készségekben kell erősíteniük, ha meg akarják állni helyüket az álláspiacon. Ezek pedig az empátia, a kommunikáció, a kognitív képességek” – kezdte előadását Udo Bohdal-Spiegelhoff, a Deloitte Human Capitaltól. Hozzátette, ezekkel már mind rendelkezünk kisgyermekként, azonban az iskolarendszer valahogy aztán elnyomja ezeket a készségeket, amelyeket újra fel kell ébresztenie részben az érintetteknek, részint a munkaadóknak. Például azzal, hogy valódi társadalmi értékekért dolgoznak, amelyek mellé érdemes odaállni. Mint mondta a küldetési nyilatkozat ma már nem elég, mert azok csak szavak, hanem valódi, szélesebb társadalmi hatásért kell dolgoznia a vállalatoknak a pénzügyi eredményeken túl. Persze mindezt átláthatóan és önazonosan, hogy hihető legyen. Vagyis ennek a küldetéstudatnak a szervezeti kultúra elemeiben, amelyek a munkavállalók mindennapjait érintik, mint a kiválasztás, a beillesztés, az előléptetés is érvényesülnie kell.
Nagyon fontos személyiségjegyként említette a kíváncsiságot, a meghallgatás, az odafigyelés képességét a kommunikáción belül. Mint mondta ezek a vezetők számára is fontos tulajdonságok. A technológia mintegy 18 hónaponként megújítja önmagát, amelyet követni, kezelni csak úgy lehet, ha egy vezető bízik önmagában, kíváncsi marad, nyugodt tud lenni a rengeteg változás közepette, képes önreflexióra és a kommunikációra a csapatával.
Az érdeklődési körre fókuszál a modern önéletrajz
A moderátornak arra a kérdésére, hogy hogy néz ki egy jó önéletrajz a 21. században azt válaszolta, hogy nem a karrierlépések számítanak már elsősorban, nem is az egy-egy helyen ledolgozott évek, sőt nem is a titulus, hanem sokkal inkább a pályázó érdeklődési körére kell helyezni a hangsúlyt, a feladatokra, amelyekben részt vett, és hogy mit tanult ezekből, mit csinál szívesen, szenvedéllyel. Ahogy a motivációs levélben is elsősorban ezt kell kiemelni, az első beszélgetést erre kihegyezni. Egy munkáltató számára fontos, hogy a képviselt értékek összhangban legyenek.
Mint mondta, ők maguk is olyan jelölteket keresnek, akik képesek az önreflexióra, mert csapatban csak így lehet igazán eredményesen dolgozni; hajlandók legyenek új területeket felfedezni, ne legyen szükségük az előrelépéshez sorvezetőre, és bevált metodológiákra, hanem éppen ezeket legyenek képesek meghaladni. Vállaljanak kockázatot, legyenek bátrak és természetesen hajlandók a folyamatos tanulásra, fejlődésre – üzente a fiataloknak Udo Bohdal-Spiegelhoff.
Folytatás elérhető itt.