A cégek elkezdték képezni saját technikusaikat, gépkocsivezetőiket. Egyre inkább látszik, hogy a technológiai fejlődés mellett nem mehetnek el úgy a vállalatok, hogy belső képzéseiket, saját utánpótlásukat ne termelnék ki, pláne, ha ezekből a szakemberekből a piacon hiány van. Jó gyakorlatokat mutattak be nagyvállalatok.
A technológiai fejlődés gyorsasága, az automatizáció előretörése már eddig is új kihívásokat hozott hiszen ezeket a változásokat nem könnyű bevezetni a szervezetbe, elfogadtatni a munkavállalókkal. A digitalizációt a járvány még felpörgette. Ugyanakkor ebből a helyzetből is kikerülhet nyertesen mind a két oldal, jelesül a munkáltató és a munkavállaló is, ehhez azonban komoly együttműködésre van szükség. A munkáltatóknak képezniük kell a kollégákat, ebbe erőforrásokat fektetni, hogy képesek legyenek működni az új környezetben, akár együttműködni a „robotokkal”, mesterséges intelligenciával. A munkavállalóknak pedig nyitottnak kell lenniük erre a tanulásra, mert hosszabb távon csak így maradhatnak meg a munkaerőpiacon.
A kompetenciamenedzsment sokkal nagyobb súlyt fog kapni a jövőben, mondta el Kalmár Ákos, a Continental HR vezetője a Recriutech BLUE rendezvényen. Jelezte, eddig a cég tréningjei, fejlesztései 90%-ban személyesen zajlottak, ezek a pandémia hatására, nagyjából 50%-ban átkerültek online. A kékgalléros munkavállalókat is efelé igyekeznek terelni, amihez azonban segíteni kell őket megszerezni a szükséges informatikai tudást és infrastruktúrát is. Például alkottak egy okostelefonra letölthető alkalmazást, amin mindent el lehet érni, ami a vállalati intraneten fent van, így minden kommunikáció eljuttatható a munkavállalókhoz.
Cikk folytatása elérhető
itt.